Vila i frid....

I dag fick jag veta att en f.d. kollega till mig avlidit i helgen. I våras flyttade han upp till sin hemstad för att jobba och ta hand om sina föräldrar. Han skulle börja om på nytt. I lördags släcktes istället hans liv. Han var på väg hem från en fest och hade blivit erbjuden skjuts, men valde att ta cykeln istället. Där avgjordes hans öde. Någonstans på vägen hem blev han påkörd av en person - som stack ifrån platsen. En smitare. Med största sannolikhet en rattfyllerist. Varför smiter man annars? Ja, man kan drabbas av chock, eller enbart vara så jävla ruttet feg att man inte vågar ta ansvar för sina egna handlingar.
En sak är säker. Smitaren som släckte J:s liv kunde kanske ha räddat det. Han var vid liv när han hittades, men illa däran och han avled innan ambulansen hann komma till platsen. Vem vet hur länge han hade hunnit ligga där, skadad.
Jag hoppas den person som orsakat detta brinner i helvetet för det han/hon gjort. Det är mord. Inget annat.
Mina tankar går till hans familj och närmast anhöriga. Det var en fin och varm människa som så tragiskt blev berövad sitt liv.
Han blev 47 år gammal.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback