Regnig körtur

I dag när jag kom hem var jag verkligen helt slut. En intensiv och lång dag på jobbet ( och imorgon ännu längre). Dessutom endast två grillkorvar och en festis som "mat". På vägen hem bjöd jag brorsan på donken eftersom han är nybliven gymnasieelev ,som dessutom också endast levt på två grillkorvar under dagen, så tyckte jag han behövde det. Om det var en lång dag för mig, så var den nog ännu längre för honom.
Efter den där menyn var hamnade man verkligen i paltkoma.
Jag lade mig 3 minuter på sängen och tänkte stanna där ett bra tag men va faaaaaaaan!!!! Jag hade ju bestämt mig för att skärpa mig och få mer struktur på tillvaron. Dvs - träna hästarna som de ska. Och därför skulle varken de svarta molnen utanför, eller min trötthet hindra mig.
Så, jag bytte om och sa frasen "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga tränare." Högt för mig själv.
Det ska bli mitt motto denna höst. Jag ska skriva det på en post-it-lapp och bära den med mig var jag än går.

Sagt och gjort, jag var ut och körde! Jag blev blöt, men hästen fick lite träning och jag kunde behålla mitt goda samvete.
Hilding var en prins idag. Snällare än vanligt i stallet och lika snäll att köra faktiskt. Bubbisen! Då är han en riktig goding pojken.

Nu ska jag försöka behålla fokus på pokerturneringen jag spelar och hoppas jag inte somnar mitt i den. Särskilt viktigt därför jag just nu är stor chipleader.
Det var i och för sig därför jag endast valde en liten, kort en. Men man hinner säkert somna ändå.

So long.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sandra EN korv sa jag :O

2008-08-21 @ 21:37:06
Postat av: Sandrah

Haha, ja visst ja. Jag tänkte till och med på det när jag skrev, och ändå skrev jag TVÅ. ;-) edit: han åt bara en.

2008-08-22 @ 08:46:01
Postat av: Monica

Haha ja jag vet, men de är verkligen inge skoj att sitta och köra i spöregn, dugg går an.. men idag skiner solen så idag ska vi ut och träna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback