Måndag

Jaha, helgen som har gått kantades av hästar och partaj.
På fredagen hade vi fest i vår husvagn haha, det var iallafall 8 pers i den som mest åt gången och fler hade fått plats så det är en perfekt festplats ;-) Det var riktigt skoj och det blev några stora fina Bacardi Razz+Sprite. Det är mumma det. Dock blir man jäkligt torr i munnen så man kanske borde dricka vatten till nästa gång.

På lördagen skulle vi på kräftskiva hos mamsen och papsen. Det blev en lugn tillställning men gott som sjutton. Jag äter ju inte kräftor så vi som tillhörde den skaran grillade istället. Yummie.

Hilding har varit ut tre dagar i rad nu så idag får han vila. Det märktes verkligen att både hjärna och kropp blev lite trött av att vara ut så många dagar i rad. På fredagen promenerade vi visserligen bara men vi var och tittade på kossorna och han gillar verkligen inte dem. Han vet ju liksom inte vad det är för något. Så hans huvud blev nog lite trött av det. Sen på lördagen körde jag en kort sväng för att på söndagen köra en lite mer normal sträcka. Nu kör jag inte så långa bitar eftersom han inte är i kondis och jag vill skynda långsamt. Dock fick han springa lite och det var skoj. I början var han dock lojare och lojast och man fick verkligen vara på honom för att han ens skulle skritta normalt. Sen när vi kom lite längre upp i skogen blev det dock lite mer fart. Så, idag är det en trötter som får festa lite med att gå på bete.

Jalla blev riden igår igen och har blivit det några gånger nu, så igår provade de på att trava lite. Det gick ju verkligen kanonbra och han travade lugnt och fint. Hoppas att jag håller mig i kragen och ser till att fortsätta styra upp träningen på bägge hästarna även när jobbet börjar i övermorgon. SUCK.

Idag är det stallstädning som gäller, varvat med städning hemma. Nu måååste jag få ordning på alla grejjer verkligen. Det ligger fan saker överallt så man vill ju inte ens ta hem folk. Men jag har ju knappt någonstans att ha allt.... så nu blir det att ta fram sopsäckar och slitas från de kära tingen. Jag har ju lite svårt för sånt då jag tillhör de vågar som verkligen inte kan bestämma mig för NÅT! Alltså, det är jäääkligt svårt att verkligen bestämma sig för att slänga eller sälja nåt.

Tilll exempel köpte jag TRE nya våffeltäcken på Hööks nyligen. Det var ju rea, och jag hade verkligen letat efter såna. Det fanns bara i stl 135 och även Hilding har kunnat ha det så därför köpte jag tre. Nu visade det sig att dessa inte passade på Hilding. Så - jag bytte ett med mamma och står här med två kvar. Fast jag behöver ju bara ett till Jalla. ÄNDÅ måste jag ha ångest över att sätta ut det på tradera fast jag inte ens behöver det. Det KAN ju komma till använding. Right.
Jag behöver verkligen hjälp ibland tror jag. Haha.

Zlatan är inte bra. Medicinen hjälpte inte som den skulle och nu måste vi få en tid i Falun. Jag har försökt ringa hela dagen men det får inte "plats" fler samtal så man måste återkomma. Fan vad drygt.

Nä, nu ska jag gå ner i källaren och lägga i en tvätt!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: Förrut kändes det som det gick rätt bra med körningen men så körde jag idag och då funkade typ ingenting ... Jaja, det kan ju inte gå bra jämt.



Känner igen den där ångesten när man rensar på saker. Även om jag inte använder kanske hälften av allt jag använder så kan jag inte med att slänga/sälja det :P Så jag fortsätter att samla saker på hög x)

2008-08-11 @ 16:56:19
Postat av: Sandrah

Nej, men du kommer säkert få ditt körkort snart iallafall :)Kämpa på!

2008-08-11 @ 19:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback