En dag i skogen

Idag har vi faktiskt varit ute en hel del.
Dagen började med ett Hilding-pass. Det var jättefint väder och så skönt att ut och köra häst. Allt gick superbra och det var en Hilding från sin bästa sida hela tiden. Efter passet blev det streching och lindning av benen och sedan maaaat. Usch, det är verkligen drygt att strecha en sån där klump. Haha.

Lite senare på kvällen fick jag och J världens ryck. Kanske kan man kalla det tillfällig sinnesförvirring, för vi bestämde oss för att åka ut och plocka blåbär! Eller, jag bestämde att vi skulle det. Det var väl inte en alltför entusiastisk J i början när jag ställde mig vardagsrummet med en minihink i handen. Då lät det: " Nehhheee du, det kan du glömma att jag ska plocka nå bär!"
En timme senare, när vi, efter några omvägar, kommit ut till stugan, lät det : "Åhhh kolla hääär, häär var det ju skiiiiitmycket blåbär"
Det var faktiskt helt ok att plocka bär, men det fanns inga mängder att hämta direkt. Ont i ryggen fick man också.
Väl hemma gjorde vi en gooood blåbärskaka....Jag vet inte, men det känns bara så mycket godare när man dessutom gjort sig besväret att plocka bären själv haha.

Nää, nu fortsätter Tyst vittne!

*vink vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback