Back in B

Ja, nu är man igång igen. Tre dagars jobb avklarade. Vet inte hur många det är kvar innan nästa semester haha.
Det är egentligen ganska kul att vara tillbaka på jobbet. Jag har så himla underbara arbetskamrater och det är verkligen bra stämning i vårt arbetsrum. Vi hjälper varandra, stöttar varandra och det känns som vi kan prata om det mesta också. Får jag lika goa elever i år som förra året så är det fulländat, då kommer det bli ett underbart år så som det förra!
En rolig sak var att en av min arbetskamrater sa att hon hade hört positiva saker om mig på semestern. Det var en elev, en kille, som sa att jag var den bästa läraren han hade haft. Åhhh ♥♥♥ Alltså, sånt värmer nåt så oerhört, det är sååå svårt att beskriva. Speciellt när det var en kille från en klass som verkligen inte hade svenska som sitt favvo-ämne om man säger så. Haha. Men tänk att jag fick hela klassen att tycka det var roligt att gå till svenskan. Jag börjar nästan grina när jag hör såna fina saker.
Det är svårt att beskriva känslan, och hur mycket den betyder. Man jobbar under så oerhört mycket press och stress och när man får nåt tillbaka i form av sådan uppskattning så blir man rörd.
Sånt får en verkligen att veta att man inte skulle vilja byta arbetsplats för allt i världen.

Det tråkiga med jobbet nu är att vi blivit tillsagda att vara på vår arbetsplats hela vår reglerade arbetstid. Det är ju så att man inte har lektioner hela tiden man jobbar utan man även har planeringstid. Den har vi tidigare fått spendera som vi "vill". Eller ja, var vi vill så länge vi är anträffbara. Nu måste vi vara på skolan. Löjligt!! Det är så jävla synd att bara för att några missköter sig så blir alla lidandes. Det finns liksom inte en chans att man skulle kunna fuska med sin planering eller sitt förberedande. Då skulle det märkas i omdömena direkt!

A har nyss varit här och ridit Jalla. Det gick jättebra! Jag är så glad de gånger hon kan vara här och rida Jalla. Hoppas det finns lite tid i höst ändå trots att skolan börjar. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback