Ångest

Jag brukar alltid vara ap-trött på tisdagar. Så trött så jag ibland måste sova middag alltså.
Idag var inte en sån tisdag, konstigt nog, för det är fortfarande min längsta dag på schemat.
Det kan i och för sig bero på att jag varit så trött alla andra dagar och sovit ganska mycket då. Herregud, det tar liksom ett tag att hitta rätt i vardagen efter 8 veckors semester.

Nu är det dags att betala månadens äckel-räkningar också. Snacka om ångest. Megaångest.
Denna månad är det så mycket så jag vågar knappt ens betala dem, för då måste jag se det svart på vitt. Det är mitt CSn-lån på nästan 4000, takplåten till carporten för strax över 3000, diverse bildelar för flera tusen...., bensinkorten, veterinärräkningar, huslånen + alla andra "vanliga" räkningar.  Ångest.

Om man hade haft lite pengar undanstoppade hade vi nog utan tvekan köpt marken som är till salu bredvid oss. Det är 3 hektar som jag verkligen skulle vilja lägga vantarna på. Dels för att man kan göra så mycket med det och dels så att ingen kommer och slår upp nån fetingvilla eller nåt bredvid oss. Haha. Vi har ju 2 hektar mark som det är nu, men när man har hästar så är det ju kanonbra att ha mycket mark.

Idag när jag skulle ge hästarna kvällsmat var det helt plötsligt två hästar i Hildings hage. Där var en Jalla också. Båda såg rätt nöjda ut med att ha lyckats para ihop sig så. Egentligen skulle det säkert gå att ha dem ilag ibland men med tanke på Hildings hyss så vet man aldrig vad som kan hända. I och för sig så vågar han sig inte på Jalla, men OM han nu gör det så smäller det nog. Och nej tack, inte igen.
Morsan sa att de hade gått sådär hela dagen. Jaha. Eller hon sa att de hade "bytt" hage med varandra. Mmm....då är det ju rätt logiskt att tråden är trasig någonstans. Det var bara att gå ner och laga tråden och flytta Jalla till sin hage igen.

Nej, nu ska jag ta och städa lite innan läggdags.

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback