Vattnet har tinat!

Ja, igår tinade vattnet i stallet! HURRA! Det fryser nämligen om det blir för kallt och då får vi kånka hinkar från garaget ca 60 meter bort. Det låter kanske inte så mycket men tänker er själva att kånka nästan 100 liter vatten om dagen....det blir lite det.

Det var sååå skönt att köra idag, och H var som ett ljus! Vet inte vad som har flugit i honom, om våra små "övningar" gett resultat eller om det helt enkelt är så att han är lite loj nu när han fäller pälsen. De brukar ju bli det.

Förra veckan tvingade jag på mamma One Tree Hill-boxen, hehe. Jag tänkte hon kunde börja titta lite, hon som gillar serier med intriger. Nu har hon redan sett 5 avsnitt och är fast! Nu kommer hon aaaaaldrig ur OTH-träsket. Har man väl hamnat där så är det som klippt och skuret från en gammal Eagles-låt..... "you can check out any time you like, but you can never leave......"
Jag har iaf fixat hem de första 6 avsnittena av säsong 5 så nu ska här tittas! Det fanns även fler, men jag har inte hunnit så långt än.....

Satt och kollade på lite gamla kort och då såg jag att det hade börjat knoppa på träden den 30/4 förra våren. Det var tidigt då!

image48

Och den 7/5 såg det ut så här: (Linslusen Hilding vill alltid vara med)

image49

image50


Nä, nu är det dags att fixa käk! Det blir lite sent med sånt nu när man kan ut och köra på kvällen.
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja Ari är oxå sen, aldrig startat inte ens gått premie, han vart ju opererad som 3 åring för lösbenbit. Men som du skrev bättre att dom är lite sena än sönderkörda...
Härlig kväll de vart ikväll, ska köra A imon en sväng...

Postat av: Monica

Jag såg att din H och min A är släkt..=) A pappa är Giant Chill och han är morfar åt din. Jag tyckte oxå dom var väldigt lika när du har tatt kort när ni ska ut på promenad, men iofs de flesta travare är ju lika varandra..
Ja den är jätte bra att sätta fast hästar i, synd bara att A fick panik och slet sej bakåt där igår, strax efter jag tatt kortet =( men annars är den helt perfekt, brukar spola av vagnen där, även sätta ihop kedjorna och hänga täcken över och tvätta dom, den är bra till mkt =)

2008-04-22 @ 09:32:27
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: Monica

Ja denna anordning håller då, de gjorde dock inte grimman, hann iaf att få honom lugn innan han kom lös, sen var de bara att ställa in honom på stallgången och fortsätta borsta. Perfekt annars, men nu vågar jag nog inte testa nå mer, de där me "hästminne" stämmer alltför bra..

2008-04-22 @ 20:15:34
URL: http://monkizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback