Vad glad man kan bli av komplimanger!

Idag fick jag en komplimang som gjorde mig väldigt glad. Jag hade haft utvecklingssamtal med en tjej och hennes mamma. Efteråt när de skulle gå så sa mamman att hon tyckte jag var så himla bra, så professionell. Hon ville verkligen poängtera det. En stund senare frågade en kollega till mig om jag haft utv.samtal idag, för han hade hört när han gick förbi att de hade pratat så gott om mig.   Tänk vad sånt kan göra en glad! När folk verkligen talar om sina positiva tankar till en. Det kan göra så mycket! Speciellt när man är ganska ny och liksom inte har så mycket erfarenhet. Då är såna komplimanger guld värda. Då vet man att man i alla fall gör nånting rätt!
Ibland behöver man bara säga något litet för att förgylla en persons dag. Några ord kan ha väldigt stor betydelse även om man inte tror det själv :)

I går var Marit och barnen här och hälsade på medan min J fixade deras bil. Vi satt och snackade lite skit, fikade, pysslade lite i stallet, och sen avslutade vi kvällen med en pizza. Det är ett sätt att märka att våren är här på - man kryper ur sitt ide och börjar umgås mer med sina vänner. På vintern hinner man ju knappt då man ska hinna med jobb, hem och hästar. Fast man kanske inte anstränger sig nog.....

I dag är det varmt och fint men det blåser kallt. Jag kanske hoppar över körningen idag för mitt huvud värker och det blir bara sämre av blåsten. Då kanske jag inte kommer upp till jobbet i morgon istället. Fast jag har ju iof sovmorgon :)



Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul! Alltid roligt med komplimanger :)

Postat av: Sandrah

Ja verkligen! Speciellt när man minst anar det också :)

2008-04-23 @ 23:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback