Tjolahopp!

Fredag igen! Jag tycker veckorna går fort nu!
Som vanligt är fredag en skön dag för mig eftersom jag bara har en lektion mellan 8-9 och jag slutar runt 11.
Efter att jag slutade idag var jag nere på stan en sväng och fyndade lite i en butik där det var 60% rea. Jag köpte en stekgryta, vilket jag inte har haft förut. Det är en sån där djup stekpanna med lock till som man kan göra underbart god helstekt fläskfilé i. Mums! Den hade kostat nästan 600:- och var nu nere i 220:-. Då passade jag på, för jag vet ju att jag aldrig skulle köpa den om den kostade 600, och de kostar ju alltid runt det så....lika bra. NU har jag en iaf.

Jag och Hilding har varit ute och motionerat idag. Han var pigg och kvastade som en tok fast vi bara "joggade". Eller mja, "jogga" vet jag inte om kan kalla det. Hilding har ett väldigt stort kliv så han har lite svårt för det där med jogg. Han är hård i munnen och vill gärna springa på så det ryker.....Hade han fått göra det så hade nog säkerligen endast mått bra för stunden....

Efter körturen så strechade vi. Hilding är ju lite utav en problemhäst att strecha. Dels pga sitt humör och dels pga utav att han helt enkelt inte är van det. Anki har ju sagt att Hilding inte väl är hästen man vill strecha efter man kört....ähum... Idag skötte han sig superfint! Bakbenen gick kanonbra att strecha och fram lyfte han nästan själv nu. Han börjar verkligen fatta vad det går ut på. Han är dock fortfarande mer trilsk i vä. bak än höger. Det kan bero på att han kanske har ont där, eller helt enkelt är extra stel där. Det är ju benet som han tar ett liiiiite kortare steg med......

Nej,nu blir det lite tevetittande!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback