Söndag

Vi har bestämt oss för att sätta igång Jalla nu. Han har blivit så försakad den stackaren.... :( Så är det när man är tidsoptimist och tror att man ska hinna allt hela tiden. Nu har vi tömkört honom två dagar på rad och han har väl skött sig si så där. Han har ju en tendens att hela tiden lägga tungan över bettet. I går hade vi inget tungband så så fort han lade över tungan blev han vrång och bångstyrig. Klart som sjutton, det gör ju ont. I dag satte vi på tungband, men då blev han nästan värre. Jag tror det blev lite snett och vint, plus att han mixtrade så med tungan så jag tror den blev krokig i det där bandet. Så vi fick ta av det. Nästa gång får jag testa nåt annat. Jag ska dock inhandla ett gäng band, för den där går inte att ha bett på om man inte sätter fast tungan..... tråkigt.
Det är mycket som måste "fixas" med Jallapojken. Ryggen är prio ett. Han var ju katastrofal i den när han kom till oss och det var inte säkert han skulle bli bra. Han fick en behandling, men sen blev vår toppen-kiropraktor sjukskriven. Länge. En annan kiro menade att hästen var bra i ryggen, men jag tror inte riktigt på det. Så nu ska tid beställas.
Det andra som måste åtgärdas är hans tänder och ev. luftvägar. Han är ju såååå jobbig med sitt huvud, det kliar och kliar och han frustar och fnyser. Det är som att han skulle ha ett fågelbo i näsan....
En annan sak är också hans fläck i ena ögat. Jag börjar misstänka att det faktiskt kan vara så att hans syn är nedsatt. Kanske är det även därför som hans hörsel är så otroligt över-bra. det är ju så att om ett sinna är nedsatt så kompenserar man med nåt annat.
Sen har även hela ena sidan full med knottror och bulor. VI behandlar detta och får se om det ger nåt resultat.
Han kommer även att få en renande kur med antingen "rena", "gurkmeja" eller "maskros". Jag har över 20 flaskor med jox som är från Alyose.

Hilding har tränat bra denna vecka. Lugnt men bra. Två av dagarna har han också farit runt som en skottspole i hagen. Totalt väck. Den ena dagen var igår då vi gick med Jalla. Då sprang H i full fräs runt, runt, runt och upp och ner i hagen. I dag orkade han knappt röra sig. Det blev nåt halvhjärtat försök i lugn samlad galopp och en repa mycket lugn trav . Hahah. Man ska inte ta ut sig för mycket, men det förstår han inte alls.....

Nu ska jag nog ta mig i kragen och sätta ut lite saker på tradera. Jag har tänkt det i flera månader, ja säkert ett år, men seg som man är så ligger sakerna bara i förrådet och gör ingen nytta.....

Sen blir det mat! Vad har jag dock inte tänkt ut än.....

Kommentarer
Postat av: missbumblebee

ha en bra dag o kika gärna in på min blogg ;)

Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

Ha en trevlig helg!

2008-04-27 @ 16:49:31
URL: http://joakimforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback