Söndag

Söndag och riktigt aprilväder ute. I morse var det vitt ute, men det har regnat bort nu.
I dag ska jag sätta mig och rätta lite arbeten som eleverna har gjort och betygssätta dessa. Läsåret löper mot sitt slut och om några veckor kommer jag att sitta med 70 uppsatser att rätta! Så de lov vi har, tro mig, de har vi jobbat in några gånger om. Jag fasar verkligen för där rättningen och jag hoppas att jag har hunnit undan allt annat innan det för det lär bli några sena nätter med det där.

J jobbar den här helgen och det är så tråååååkigt när han är bort 24 timmar på rad. Huset blir så tomt även om vi har två katter som lever om. Längtar tills han kommer hem för då kan vi avverka ännu ett avsnitt av One Tree Hill. Det är nog den bästa serie som nånsin gjorts, eller nej, ta bort "nog". Det är den bästa serie som gjorts! Vad ska man ta sig till när de slutar spela in den. Längtar tills 5:e säsongen kommer ut på box så man kan köpa den. Sen lär det väl dröja nåt år innan säsong 6 kommer till Sverige. De har väl inte ens börjat spela in den än tror jag.

Vi måste verkligen åka och kolla upp Jalla med hans konstiga huvudryckningar nu. Jag börjar faktiskt misstänka att han är allergisk mot damm. Det är det enda jag kan komma på. Det sitter i näsan det märker man, för han ska hela tiden klia den och han frustar och fnyser och slänger med huvudet som om han hade tics. Att det skulle vara det där Headshaking Syndrome stämmer inte eftersom han inte är märkbart sämre när det är sol. Det stör honom nåt så fruktansvärt i allafall och jag tycker de borde kunna se sånt om man åker in med honom.
Han har dessutom en fläck på ena ögat som jag orolig för.....det är som en suddig centimeter-lång grej som sitter på hornhinnan på hans vänstra öga. Vem vet om den gör att han ser sämre? Nåt borde den ju iaf göra med hans syn...... Lille pluppen.....


Kommentarer
Postat av: Mia

Säsong 5 och 6? Är du säker på att det blir så många? Säger du ja nu så blir jag överlycklig! :) Och vad kul att du tycker som jag, att det är världens bästa serie :)

Postat av: Sandrah

Japp, säsong 5 går ju på femman nu, hade premiär i mars tror jag. Det missade jag, för då hade vi inte sett klart boxarna. Så nu måste vi ju vänta tills box 5 kommer grrrrr.....undra om man måste vänta tills den har sänts klart på teve?
Japp det blir även en 6:e säsong, det blev tydligen bestämt i mars! JIPPIE!

Det är så SJUKT bra, och snacka om beroendeframkallande....vad ska man göra när man inte har några fler att se då....
NU förstår jag att du älskar denna serie! :)

2008-04-09 @ 23:26:30
Postat av: Monica

Jag vet inte vart solariet ligger, men de är tydligen obemannat, och så har dom nåt som man står upp i, men även ett som jag nämnde i bloggen.. En jobbar kompis till mej som bor i Mora som nämnde d...
Ska försöka luska lite så kanjag berätta=)

2008-04-10 @ 12:36:57
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: Mia

Åh vad glad jag blir! Hihi! Jag har också missat några avsnitt av säsongen som går nu, men struntsamma! Boxen får du nog vänta på ganska länge tror jag... :(

2008-04-10 @ 20:14:32
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Monica

Jaha ja kke de, domskulle iaf ha ngt super duper solarium som man inte alls behövde sola så mkt i utan man vart brun direkt =)

2008-04-10 @ 20:46:43
URL: http://monkizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback