All alone

Helgen är här och just nu sitter jag ensam i vårt lilla hus eftersom älsklingen jobbar. På veckorna jobbar han ju på pappsens företag men sedan några månader tillbaka har han även ett extrajobb. Det är ett jobb som min morbror hade innan, och när han slutade så frågade han om inte J ville ta över det. Det kunde han helt enkelt inte säga nej till. Han jobbar ett dygn varannan helg som vik. vårdnadshavare till en 16-årig helt vanlig kille. Det är ungefär som en bror eller kompis att ta hand om. Detta får han ut 5000 på varje månad efter skatt, vilket är otroligt bra för att eg. inte göra "någonting". Eller ja, iallafall inget annat än vad han skulle ha gjort om han varit själv.....

Så, jag har precis ätit en bakad potatis med räkor och creme fraiche, vilket var mumma. Så nu är jag så mätt så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag som hade tänkt plocka lite. Det orkar jag då rakt inte. Jag har tvättat och hängt tvätt, det får duga för i dag. Haha. Jag tar en liten poker nu istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback