Höst

Hösten har varit här ett tag nu, i allafall om man ska se till nätterna som varit snorkalla redan. det har varit 3-4 minusgrader några nätter. Trist. Häromdagen startade inte ens biljäveln på morgonen. GRRR! Dåligt batteri, fick jag ju bli varse ja....
Idag har jag haft ett ryck som heter duga! Jag har bakat! Jag! Helt sjukt....efteråt förstod jag inte ens vad jag hade gjort. Att jag bakar hör nämligen inte till vanligheterna. det är sådant jag känner mig alldeles för stressad för. Trots att jag varit hemma så många år och pluggat. Men NU, nu när jag har ett jobb och massa saker att göra så har jag helt plötsligt tid. Konstigt det där, men jag tror att ju mindre man har att göra desto slöare blir man.
Hur som helst; det blev 20 stycken "frallor", och en plåt med sån där god mörk kaka med kladd på och kokos. *slurp*

Jag vet ju som sagt inte riktigt hur jag ska göra med Jalla,eftersom jag är halvt invalid pga honom, men jag tycker ju så mkt om honom.....Se så söt han är köttbullen:

image18

image19

image20

På lördag kommer Anki och Svante och hälsar på!! Det är Hildings uppfödare och "föräldrar". :-)
Det ska bli så skoj! De har även med sig resten av alla grejjer hon hade kvar sedan hon gav upp hästeriet. Jag skulle få köpa det som blev över för 500 spänn. En banankartong trodde jag, men det var 5 stycken! Åhhh va kul att få packa upp och kolla vad som gömmer sig i dom!
Nåja....dax att städa köket efter mitt husliga ryck.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då kanske du har tid att hälsa på mig snart då... :)
13 sep kanske jag kan fresta med pasa & pastasås *hihihi* ?!//AnnSofie

2007-09-08 @ 12:28:28
Postat av: Anonym

haha,,,sluuurp! det lät inte så tokigt du!
13 september, hmm.....ska kolla hur dagen ser ut då då! :-) Ja det är ju skamligt att jag itne har varit hos dig, eller du hos mig! Vi e ju faktiskt grannar!

2007-09-09 @ 17:11:17
Postat av: Fia Lindquist

Hej!
Jag heter Fia och du känner inte mig men jag har bara en liten fråga till dig. Äger du en travare som heter Bjärs Revelj? Såg på Bukefalos att det stod att du ägde honom och det är så att jag skötte den hästen för många herrans år sedan och har inte glömt honom.
Hoppas du inte tar illa upp...
MVH Fia Lindquist, Karlstad

2007-09-13 @ 20:22:21
Postat av: Sandrah

Hej!
Oj, klart jag inte tar illa upp! Visst är det vi som har Reveljen, vi köpte honom i Sävsjö (?) av få se, hette dom Britt Mari och Raimo för 16 år sedan. Han är numera 24 år och mår som en prins. Snällare häst än honom finns inte på denna jord det är då sant!
Skicka gärna ett mess på Buke till mig så jag får veta vem du är så kan vi prata lite! Alltid kul! Jag förstår verkligen att du inte glömt honom trots denna tid! Var det du månne som klippte av en bit av hans man när vi hämtade honom? Jag minns att det var
några tjejer där som var väldigt ledsna då han skulle åka....:-(

2007-09-14 @ 10:08:15
Postat av: Monica

Hej! För många år sedan så var jag delägare i en häst som hette Bjärs Revelj. Han föddes som det vackraste föl på Gotland och kom sedan till Rättvik där han tränades av familjen Lennartsson. Han flyttade sedan tillsammans med familjen L till Eskilstuna. Hans första lopp som travare var inte så lyckade så tyvärr så såldes han vidare och sedan dess visste jag inte vad som hände med honom. Googlade för ett tag sedan på hans namn och jag blev verkligen jätteglad när jag såg att han har det bra och faktiskt fortfarande lever än idag. Han är nog den goaste hästen jag någonsin träffat så han är verkligen värd att ha det riktigt bra.

2008-09-05 @ 20:56:42
Postat av: Monica

Hej! Bjärs Revelj föddes på Gotland på en gård som hette Bjärs. Han var det vackraste föl dom någonsin sett. Vi var ett gäng från Stockholm som köpte honom och han flyttade hem till familjen Lennartsson i Rättvik där han bodde under några år och blev tränad. Senare flyttade dom till Eskilstuna där BR också startade ett par gånger. Det gick tyvärr inget vidare så han såldes vidare. Jag är så glad över att höra att han lever och har det bra, han är verkligen värd det. Han hade de snällaste av ögon och var en riktigt vänlig och go själ. // Monica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback