Hästrapport!

Nu har IngeBjörn varit här och kollat på Jalla och Hilding.
Jag hade ju lite misstankar ang. Hilding, och gud så skönt det känns att få de bekräftade. Man kan ju tro att man blit nojjig eller övernoga av alla trasiga hästar man haft, men det brukar oftast stämma när man har sina misstankar.

Jag har grunnat över Hildings haser och framknän och dessa var precis vad IB anmärkte på! H har som sagt haft lite galla i haserna, även om det är lite och den är mjuk så säger det mig att det är nånting som bör åtgärdas. Sen är han ju också lite för tunn över bak för att vara i den form han ändå är. Den muskulaturen påpekade IB också, så skönt att man får lite bekräftelse änåd även om man självklart hade önskat man hade fel. Framknäna tyckte IB var lite galliga, och H har faktiskt en väldigt kort steglängd fram, vilket ju jag tror beror på falppskorna, så dom åker av nästa gång om jag så ska få spika fast tappskor en gång om dagen....*suck*
Så - vi ska upp till IB nästa gång vetten från Mälarkliniken kommer, vilket blir om ca 2 veckor, så får vi ta oss en titt. Det verkade iaf inte vara något allvarligt fel på H, men som på alla travhästar finns det saker som kan vara bra om det åtgärdas.

Jalla såg mkt finare ut nu, det verkade inte vara mycket fel kvar i rygg just nu iallfall. Men höger framknä verkade fortfarande vara lite jobbigt, och han är även svampig i samtliga hovleder. Det är väl så att när en häst haft så mkt problem som han haft så måste man åtgärda felen ett och ett, och det tar väl ett tag innan cirkeln är sluten.
Får man bukt med ett problem brukar ju det visa sig ett annat osv....

Men nåväl, inga allvarliga fel hoppas vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback