Det känns som sommar!

Åhhh vilket vackert väder det är idag! Vi har varit ute hela dagen och man vill ju egentligen inte gå in. Men nu måste jag göra mat, men den ska ätas ute :-)! Idag blir det wok med kyckling och grönsaker *slurp*.
Hilding verkar ok nu, pigg och glad. Efter en penecillin och matacamkur så tror jag kroppen blev återställd. Balltrampet börjar se finare ut och i veckan ska vi sätta igång igen. det blir säkert skitkul med en piggelin, så här ser han ut i hagen nu ungefär:
image7

Igår drog han 5-6 repor som en totalidiot i hagen och tog i så jag trodde både han och balltrampet så gå i bitar....vadå överskottsenergi??

Idag var vi ute och gick med Jalla på vägen, han är ju inte helt trafiksäker så vi måste öva. Vanliga bilar som åkte sakta gick bra, men åkte de lite för fort då drog han åt sig. Speciellt när det kom en lätt lastbil och drog förbi i full fart, då blev stackars Jalla LIVrädd...fy fan vilka idioter det finns, ingen hänsyn alls..... *morr*
Min kompis Helen kom med en sväng med sin hund Gunter, och han är 9 år och har aldrig träffat en häst förr. Han som annars är superkaxig blev till en snäll lydig och väldigt feg hund. Jalla ville ju bara hälsa, men Gunter var inte riktigt med på det och vägrade nosa på honom.....för en gång skull var det Jalla som var den modige!

Efter vi kom hem så sågade vi ner några aspar och la i hagen, och idag var det extra gott, de har nämligen börjat sava, så det lät ungefär som att hästarna tuggade på ett äpple. De drog loss en bit och fick med sig en stoooor kaka av barken. Det älskar dom!

Pokern har gått allmänt trögt på sistone, kanske beroende på min totala ofokusering....hoppas det börjar gå bättre nu och att jag kan skärpa mig lite....

Nej nu är det dax att göra lite mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback