Arbetsintervju!

Idag har jag varit på jobbintervju på mitt hittills enda sökta lärarjobb! Skitkul! Speciellt med tanke på att jag inte trodde jag skulle vara i närheten att få något. Detta var även på gymnasiet här på orten, där jag allra helst jobbar såklart! Nära och bra.
Hur det gick vet jag inte, de skulle höra av sig nästa vecka, men jag fick ändå en positiv bild. Dock var det väl många som skulle ha ett ord med i laget. Det sköna var också att tjänsten var på 65% (vilket det iof INTE kändes som när man såg schemat!), dock med lite mer lektioner på hösten än våren. Lönen var ändå helt ok, 21.500:- i grundlön, högre än ingångslönen alltså.  Så på en tjänst på endast 65% skulle jag ändå få ut nästan 10 000 efter skatt. Det tycker jag är heeeelt ok! :-)
Men usch så nervöst alltså....då skulle jag vara lärare i svenska åt Elprgorammet, Hotell och Restaurang, Individuella och Natur. Stora kontraster alltså. Det kan bli tufft....
Jag som tänkte leva på pokern, men man är ju dum om man inte har en fast inkomst tills man fått igång det ännu mer med den...Tid kanske finns att spela ändå :D

Nervöst nervöst!

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, hoppas att det går bra! Jag brukar alltid ligga och drömma om jobbet efter att jag varit på intervju!

Postat av: Anonym

Haha, jaa, det göra jag med, fast i negativ bemärkelse, att det ska bli katastrof och jag inte ska klara av det....men man ska nog försöka vara positiv :)

2007-07-13 @ 23:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback