Det är ju svinkallt!! Brrrr

Usch vad kallt det är! Just nu är det -20 ute och inte vad man är van vid direkt. Vintrarna har ju varit så milda på sistone så man blir bortskämd. Tur dock att det är SNÖ, och att vägarna är finare att köra häst på. Det värsta med kylan är att vattnet i stallet har frysit, så vi får kånka hinkar från garaget. Blää, men men, det är motion iallafall :-)

Igår började min sista termin! Nu ska jag banne mig ta mig igenom detta. Det känns motigt, men det kommer nog att gå bra.

Pokern går fortfarande sjukt bra. Jag har nu varit i kontakt med ett företag som har lovat (så gott som) att de ska sponsra mig i Grebbestad Open nu i Mars. Händer det så är det inget annat än SJUKT. JAG?! En enkel bondtjej från Nusnäs liksom. Sponsrad - som de "stora grabbarna". Att bli sponsrad innebär i detta fall att pokersiten betalar turneringen (2200:-), resan t.or., hotell, mat, kläder. Det kommer sen bli fler turneringar att bli sponsrad i, tror de sa en i månaden, eller en varannan. De som sen visar sig spela bra, kommer få ett sponsorkontrakt! Det betyder i runda slängar att pokern blir som mitt yrke. Men jaja, jag tar en sak i taget. Men man blir lite nervös alltså.....

Idag ringde Jallas förra matte. Vi pratade i en timme nästan. Hon var så nyfiken på hur det gick, och sa att hon nästan kopplat bort Jalla, för hon ville inte att de skulle sälja honom. Hon tyckte dock att det var skönt att han hamnade hos en tjej. Hon sa också att varje gång som Ronden kom ut så kikade hon i listan om han skulle ut och starta någonstans :-). Jag sa att vi inte haft träningsmöjligheter här, samt att han ska få en behandling till hos kiropraktorn. Kul att hon hörde av sig! Alltid kul att utbyta erfarenheter!
Så nu ska jag ut och pussa Jalla från henne! Sen ska de få mat så de tinar upp :-)
Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vill också bli sponsrad! Jag hatar min nya bitch till chef!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback