Hö hö

Sommaren låter vänta på sig. I och för sig så bryr jag mig inte så mycket ur egen synvinkel, eller ur häst-tränar-synvinkel för det är alltid skönare att köra häst när det är svalt och fritt från flygfän. MEN - man blir ju lite smått orolig över vad för hö det blir i år. Jag har beställt ca 4.5 ton skulltorkat småbalshö så jag hoppas att det iaf håller lika god kvalitet som det gjorde förra året. Då hade jag inte en enda dammande bal tror jag. Dessutom var värdena fina. I år blir det nog inte lika fina värden så det blir väl en dyr höst och vinter då vi får komplettera med lucern. Till gamlingarna och Hilding förväntar vi oss att få in ett annat hö som (från åkern sett) sett fint ut i år. För dem behövs ju inte lika höga värden då gamlingarna inte gör något än att pryda gården och Hilding tränar ju mest måttligt på grund av sin skada.

Stygge då. Jag är inte nöjd. Än. ET kommer om 10 dagar och då kollar vi igenom och förhoppningsvis är det bara "träningsvärk" som gör att han känns halvknackig. Jag ska testa och sätta på skydd idag och se om han springer nåt annorlunda. Men det blir väl så där när man gått och varit dålig en längre tid. När kroppen sen är fräsch är det mycket som ska ställas om och arbeta rätt, men nja, nåt stör mic (och honom) fortfarande.

Snart en vanlig syn?



(Lånad bild från mittuniversum.wordpress.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback