Livet går vidare

Hösten är här på allvar och det känns i luften. Det är en härlig tid med fina färger men samtidigt kan man inte låta bli att våndas inför vintern som snart ska komma. Det är alltid så många om och men. Särskilt när man har hästar som ska tränas. "När ska man sätta på brodd?", " När kommer snön, OM den kommer?", "Hur kallt kommer det att bli?", "Hur hårda vägar kommer vi att ha, och hur länge?" "Sätta på täcke eller inte sätta på täcke..." Osv osv osv. Det är liksom en dag i taget som gäller. Dessutom skärs dagarna ned då mörkret smyger sig på redan vid 15-tiden under vintern. Nej, att träna häst vintertid är verkligen inget som är särskilt kul.
Dock känns det desto mysigare att komma in efter en körtur när man varit duktig och tagit sig ut!

Hästarna trivs säkert bättre nu utan alla flygfän. Dock har vi ju en herre som HATAR allt vad täcken heter så vintern är väl inte så skoj ändå.

Nej, dags att gå ut och stilla. Tänkte bara ge ett livtecken ifrån mig. So long folks...

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja de måste ju ha hänt nåt i själva hästen typ att antingen kvävde den sej, eller så brast stora kroppspulsådern eller nå me hjärtat.. den låg efter i fältet så de måste ju ha blitt nå fel på den.. Så vad spåren visade så hade den ju kommit utanför vita pinnarna som markerar bangränsen och olyckligtvis så var distansstolpen ivägen.. Den levde till en början men sen dog den :( vi stog och höll i pressenning för o dölja för publiken, sen kom traktorn ut så vi fick upp hästen på skopan och dolde med ännu en pressenning.

Postat av: Malinne

Nää,Nu blir det INGA fler barn på MÅNGA år Hahaha....Nästa sommar SKA jag INTE vara gravid...Så fort jag får ska jga sätta in dubbla grejer hahah..Näää,Skämtåsido...Ja må älska mina barn över allt annat på denna jord,Men att vara gravid är inte alltid så roligt alla gånger ;) Är så glad att jag inte är gravid längre ;) Ska köpa en helt ny garderob,träna och köpa smink så jag kan känna mej snygg igen ,)



Kramar till er ALLIHOPA ;)

2010-10-13 @ 09:05:37
URL: http://malinnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback