Det var rörande!

Jag måste erkänna att jag inte alls tittade på lördagens stora bröllop. Bröllop är inget som fascinerar mig och jag har aldrig ens varit på ett riktigt bröllop. Det har förmodligen med min uppväxt att göra då jag på inget sätt blivit ipräntad att ett bröllop är vad varje flickas stora dröm måste vara.
Vad jag däremot inte kunde hålla mig ifrån, var att se Daniel Westlings tal till Kronprinsessan Victoria. Det var såååå rörande! Om det är något jag kan bli rörd av så är det riktigt BRA TAL. Tal som kommer från hjärtat och som dessutom framförs från hjärtat. Herr Westlings tal var magnifikt, trots den knaggliga engelskan så lämnar han inte en själ oberörd. Han gör talet från hjärtat, by heart - utantill.  Han visar att även en Kronprinsessa är en vanlig människa. Och han visar vilken härlig och varm person Victoria är.

"There have been times when Victorias official duties have separated us. Often taken her to faraway countries and continents. I will never forget some years ago when she left for one of her many trips, this time to China.

We were going to be apart for a whole month. The night before she left she got home late after an official engagement, and she had many preparations to make before the long month of duties ahead. Instead of getting some valuable sleep she stayed up the whole night writing.

In the morning after she had gone I found a box. And in that box I found 30 beautiful letters addressed to me. One for every day she would be away.

This romantic gesture is typical of you Victoria. It says everything about the loving person you are.

[----]

Älskade Victoria. Jag är så stolt över det vi har tillsammans. Jag är så lyckligt att nu få vara din man. Jag ska göra allt jag någonsin kan för att du ska förbli så lycklig som du är i dag.

Victoria, störst av allt är kärleken. Jag älskar dig så."

 

Har ni inte sett talet så gör det! Det är faktiskt helt klart värt de 7.45 minuterna!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dej helt och hållet...Mina graviditetshormoner kom fram och tårarna sprutade från att man såg henne i kyrkan....Och kungens tal och tillslut Daniels tal..Trodde verkligen INTE det fanns så mkt tårar hahaha.....

suck Dessa hormoner..Men trots det så va hans tal extremt vackert och kärleksfullt..

Kram

Postat av: Malin

När man väl ligger och ska föda så vet man precis vad man ska göra...Sen kan man ju ha oturen att få ligga i värkar i flera timmar...Det slapp jag med Nellie.Men å andra sidan så är det så värt det när bebisen väl ligger i din famn...DÅ kan du snacka tårar....



Snart har jag mina två prinssessor som jag längtar..Vill INTE gå gravid en dag till.Det är en sån låååång väntan...Tur man inte är en elefant(dom går 2 år)



Kraaaaaaaaaaaam Hälsa J



2010-06-22 @ 17:24:48
URL: http://malinnes.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Håller helt med..... Oerhört gripande....

2010-06-25 @ 15:54:05
URL: http://myheartandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback