- 23

Man har ju blivit så van vid kylan att man inte ids klaga ens. Bara att gilla läget. Idag var vi ute och fixade hage i si så där en timme i denna kyla. Det jobbiga med det hela är att det inte är så lätt att ha vantar på sig när man ska laga tråd. Inte kul när det är -23 grader. Jag fryser fortfarande! Någon körning pallar jag verkligen inte när det är så HÄR kallt. Men snart kan man ju inte nån rå längre... Hästarna kan ju inte vila HUR länge som helst liksom.

Vi har dammat av One tree hill-boxarna! Nu har vi börjat om från början och sett säsong 1, hahaha. Det är ju bara SÅÅÅ bra!! Och nu när det är svinkallt ute och det blir mörkt fort så är det mysigt att sitta framför teven och bara vara.

Hildingen nyfiken i en strut som vanligt...




I helgen var vi förresten på Dalecarlia i Tällberg och åt julbord. Det var gudomligt gott och helt överlägset det största och bästa julbord (matmässigt) jag varit på! Det fanns så mycket mat att jag inte ens orkade testa mer än en tredjedel av allt! Mängder av olika sorters lax, makrill, korvar, sill mm. Det fanns till och med både stekt och kokt potatis! Ja till och med vildsvin och bulgursallad. Med andra ord - både klassiska och oklassiska rätter.
Musikunderhållningen däremot var verkligen inte av världsklass. Men det är förlåtet eftersom det var så god mat. Sedan är ju Tällberg verkligen "the place to be" när man vill ha riktig julstämning. Najs!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Åhhh... Fasen, vad kallt ni har alltså... Brrr... Attan... Mys så mycket ni kan inomhus... Jag är också en stor fan av One Tree Hill... Himla bra serie... Låter gott med julbordet, jag har hittills inte ätit nån julmat i år.. Det får bli på julafton... hehe.. Har ni fått vårt kuvert? Älskar er... Puss...

Postat av: Sandrah

Ja , det är svinkallt.... men har man hästar så kan man ju inte hålla sig inne heller. Det blir många vändor utomhus, och det kanske är tur det, annars hade man nog bara varit inne haha.

Vi har fått kuvert, men inte öppnat än hihi! Det kommer nåt till er med snart ;-)

2010-12-15 @ 19:06:57
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Jo, det är ju tur att man kommer ut också, tack vare djuren, men det är lite väl kallt ni har tycker jag... hua... Skönt att kuvertet kommit fram, bra... Och självklart ska ni inte öppna nåt innan julafton... hehehehe.... Var rädda om er mina hjärtan... Anders hälsar så varmt... Kraaaam...

2010-12-15 @ 19:46:39
URL: http://myheartandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback