Man vet att...

... man är modern, när man bokar ett utvecklingssamtal via Facebook. :-)



Jaha. Hilding-gubben har gjort bort sig igen. Så nu är han olycklig. Han går ju i konvalecenthage eftersom han är nybehandlad. Han har skött sig prima och verkligen accepterat att han måste gå i liten hage. Han är så go grabben. Men natten till igår hade han haft lite lajbans och rivit ned hagen mot gamlingarnas sida. Tråd och stolp låg som plockepinn där nere. Förmodligen har han också fastnat rejält, för han har ett stoooooort sår på höger bak (NÄHÄ???). En ganska djup reva på en decci som är ca 1-2 cm brett och rätt djupt. Jag tror inte det ska sys men det tar nog sitt lilla tag innan det där läker. Hela benet är tjockt som en timmerstock. Pga all sårvård vi haft med den där grabben så HATAR han verkligen när man pillar, så vi får lov att bremsa honom varje gång vi ska fixa med såret.

Så - inga körturer som planerat. Fy fan. TUR i oturen att det hände nu ändå, när han är stående. Dock hade jag ju tänkt sätta igång honom idag. Men jaja, nu får vi ta en dag i taget.

Jag var hos tandis i torsdags också. Fyra hål. Inga stora eller så, men eftersom jag var hos tandis för första gången påp 11 år, förra året, så ville hon vänta med att laga för att se om hålen "stannat upp". Det hade de inte så nu ville hon laga dem så att jag kanske förhoppningsvis slipper laga mer i mitt liv. Ajabaja, Sandrah! Börja med den där tandtråden nu!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Men alltså..... Hilding då... Han är väl för speciell.... Märklig häst och Farmor kommer snart och skämmer bort honom.. Jahadå... ;)och Farfar.. hihi... Bra gjort att du varit hos tandis,gumman... En eloge till dig... Krama Pim... Pusssss...

Postat av: monica

Ja de var precis så jag oxå kände :/

Hmm ja du verkar ha rejäl otur med Hilding, eller man ska väll kanske säja att han har otur med sej själv. Hoppas de läker snabbt så du får sätta igång han igen, vi går ju mot den underbaraste av alla årstider då de är som skönast och lättast att vara hästägare =)

2010-04-28 @ 07:24:02
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Ja det är en diva den där Hilding. Men jag förstår inte hur han lyckas göra illa så på ALLTING. Man kan inte ens ha grimma på honom i boxen för då lyckas han fastna. Sist såg jag verkligen till att inget fanns att fastna i och lik förbannat lyckas han. Då får han ner krubban så att den fastnar och blir hängandes under hakan, i grimman. Jösses. Filuren.



Ja ni är så välkomna! Hiih

2010-04-28 @ 13:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback