Viola Silas

Det blir inlägg på inlägg i dag tror jag. Jag har inte skrivit på så länge och det är så mycket jag har tänkt att skriva men inte orkat.

I fredags såg jag en travprestation som gjorde mig stum av beundran. Den lämnade mig med frågan om "Var i helsike ska detta sluta?!" Det handlar om vinnaren av stonas E3-final: VIOLA SILAS!
Ett lopp i tredje spår 700 meter i stenhårt tempo, för att sedan landa i dödens och sedan bara LÄMNA resten!!! Oh my god!!
Det var ett lopp i rena rama Torvlad Palema-klass. I alla fall med tanke på att det är ett treårigt sto. Shit vad jag hoppas att denna häst får vara frisk och kry. Nio starter - nio segrar. Matcha den där rätt nu Fredrik Persson så kan du utmana Commander Crows rekord i raka segrar! Undra hur många raka segrar som är det mesta för ston?
Dessutom är hon inte bara bra - hon är snygg också.
Kan det bli en till som platsar i skaran: Queen L, Ina Scot, Hilda Zonett och Giant Diablo??

Nu var jag inte snål med superlativen inte. Det där får jag väl äta upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback