Vinterskor eller ej?

Jag har ett litet dilemma just nu. Det är dags för Hilding och Jalla att skos och jag vet inte hur jag ska göra riktigt.
Antingen ringer jag och bokar tid direkt och sätter på vinterdojjorna en vända till, eller så väntar jag två veckor och hoppas att all snö är borta då. Saken är den att risken är skapligt stor att någon sko hinner åka av innan dess eftersom hoven redan börjar växa över lite.
Shit, jag vet inte. Det känns som att snön i hage och skog kommer ligga kvar bra länge även om det är bart på en del vägar.

Nej, det får nog bli vinterskor en vända till.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag har samma problem själv.. Det har gått en månad sedan senast helomskoningen. Jag ska byta till flappskor så fort de går.. Men jag skulle vilja vänta lite till. Fast jag skor ju själv så jag behöver inte boka hovslagare.. Det är skönt i iaf..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback