Ung tjej hittad mördad....

Jag tror vi bor på en ort som är bland de minst utsatta i hela Sverige vad gäller våldsdåd. Det händer "aldrig" något här, förrän nu. I morse hittades en ung flicka mördad i ett industriområde här i lilla Mora. Det är så fruktansvärt så det finns inte ord. En ung tjej - mördad. Här i lilla Mora. Ihjälslagen och övertäckt bakom en container....
Ryktena går och man får höra en hemska saken efter den andra, och man mår bara dåligt. Man får så ont i magen. Tänk då på hennes anhöriga, hennes familj, hennes vänner......
Alla berörs av detta, och alla här känner sig drabbade. Vi är en liten ort, där nästan alla känner alla, eller har åtminstone någon anknytning till varandra.

Det är ett otäckt mord, och omständigheterna är lika otäcka. Vad som är ännu mer otäckt, är att den som begått denna kalla, grymma handling - fortfarande finns därute någonstans. Det kan vara en granne, en vän, en arbetskamarat eller en klasskamrat. Vem som helst. Det kanske till och med är någon man träffat - för så litet är Mora. Jag blir rädd, uppriven och ledsen, precis som hela Mora just nu.
Vart är världen på väg?

Jag är övertygad om att den som gjort det här kommer att åka fast. Som sagt, alla känner alla, alla känner igen alla. Det kan inte gå att dölja en sådan grym handling här.
Hur kan man vara så kall?

image41

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Jag kan bara hålla med...

2008-02-18 @ 16:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback