Ruskväder

Det snöar och regnar om vartannat ute nu, och det är allmänt ruggigt. Brrrr.
I går fick jag faktiskt garderoberna urstädade! Kors i taket! Men det tog flera timmar också.

Jag har så satans ont i handleden också. I går kunde jag knappt borsta tänderna! Jag tror jag måste ha fått någon inflammation av något slag, men varför? Kanske musarm? Men nej, det stämde inte riktigt in...även om jag faktiskt haft flera av de symptom förut, som tyder på musarm. Dessa är enligt musarm.se symptomen som man kan se:

Ont i armen
En molande smärta/ömhet sprider sig i armen både när du vilar musklerna och när du anstränger dem.


Stel i nacken/smärta i nacken
Värken från armen kan sprida sig till nacken och du kan få svårt att röra nacken.


?Pirrande? i fingrarna
Det kan kittla i fingrarna ungefär som när en kroppsdel "somnar". Fingrarna kan svullna upp och du kan tappa känseln i dem.


Händerna domnar
Kan leda till att du får svårt att göra sådant som kräver arbete av de finmotoriska musklerna. Du kan till exempel få svårt att skriva med en vanlig penna


Kalla händer
Vid långa arbetspass kan du uppleva att fingrar och händer blir kalla.


Spänningshuvudvärk
Kan uppstå som ett resultat av överansträngningen

Något ni känner igen?
Det där med kalla händer är en klassiker, men det kan ju även vara för att blodcirkulationen försämras.


SKÖNT är också att de gripit den idiot som mördade Rose Marie Hillring. OCH att han erkänt.
Det är så hemskt allt det där. Har sett på hans gamla klassfoto hur han ser ut, och han ser ju liksom ut som alla andra i den där fordonsklassen. Det är ju det som är så hemskt med allt sånt där, att man inte kan se på en människa vad som verkligen rör sig i huvudet på denne.......
Nu är han iaf där han hör hemma, och jag hoppas han får det straff han förtjänar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback