Hovis i dag

I dag fick alla hästarna sin pedikyr. Ny är de nyverkade och fräscha. Perfekt! Inte lika perfekt för plånboken dock, som är 2400:- fattigare. Eller nja, 1800 :-, för en av hästarna är ju mammas, jag lade bara ut för henne tills de kommer hem från Stockholm.
Det är superduperfint vårväder idag, solen skiner och det är klarblå himmel. Tänkt om det kunde sluta blåsa så jäkligt, då hade det verkligen varit perfekt!

I går såg jag en ny serie på 4:an, "Rent Hus" hette den. OMG vad stökigt den karln hade det hemma. Tänk att det alltid finns nån som har det värre än vad man själv har. Haha. Nåja, vi ligger nog i lä, men lite slarviga måste jag erkänna att vi är här hemma. Fast ändå bor det en pedant inom mig tror jag. Varje gång jag får för mig att städa så måste jag alltid börja städa i nån låda eller garderob.... det är som att jag inte kan få snyggt runt i kring mig om det är kliniskt fint i skåp och lådor först. Detta resulterar i att jag inte hinner allt jag ska, så när kvällen är kommen ligger det dubbelt så mycket utspritt överallt istället. Suck.
Fast jag har ju städat mina garderober nu iallafall, och fått in en stor hög med nytvättat så....lite hopp om livet finns där väl.
Det är samma med alla täcken i stallet. De ligger visseligen i fina högar eller upphängda, men de är egentligen alldeles för många. Vadå separationsångest? När ska man inse att man aldrig kommer behöva alla. En del är till och med helt nya och inte ens uppackade ur plasten.....

Nu kommer älsklingen hem från jobbet. Han fick i uppdrag att svänga om ett fik och köpa med sig en sån där god räksallad hem till lunch. SLURP! Man är hungrig nu när man varit i stallet hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback