Sportlov!

Nu har jag ett välbehövligt sportlov från min praktik. Dock är det ju fortfarande seminarier och föreläsningar på högskolan, men nu är dom också slut för veckan. Det jobbiga är väl att trots att man har "lov" så måste man ligga före med planering osv, och nästa vecka ska vi börja med 1900-tals litteratur som jag inte ALLS kan mycket om. Det betyder alltså att jag måste läsa in mig på detta område....*suck*

Nu är Oliver såld. Han kom till ett hem i Uppsalatrakten, och det verkade jättebra! Hoppas han kommer trivas och att de blir nöjda med honom, men det är jag säker på  :-)
Så - då har vi f.n 3 hästar varav 2 som går på lösdrift. Så eftersom Jallas stallkompis åkt, och han alltid brukar protestera när han ska in på kvällarna, så får han oxå gå ute! Det är ju faktiskt inte så kallt och de har ju två boxar att gå in i. Där är han in, det ser man, eftersom han brukar vara alldeles spånig titt som tätt. Jag tror han trivs bättre med att gå ute faktiskt! I går gnäggade han till och med 2 gånger när jag kom ner till stallet! Så han verkar vara nöjd med tillvaron och ser glad och harmonisk ut. Han är ju van betydligt kallare klimat också, vilket märks, eftersom han utvecklat en tjock päls:-)
På Tisdag har vi fått en tid hos en riktig hästtandläkare, och jag HOPPAS verkligen han hittar något fel i munnen på Jalla. Jag vore förvånad om han inte gjorde det, hästen kan ju knappt äta havren. Visst, han äter upp den, men efter att 90%hamnat på golv/marken.

Det är blåsigt och snöigt idag, men jag ska strax ut och såga ner ett träd till hästarna, en Asp - sån som de älskar och verkligen skalar av tills den blir alldeles vit. Tydligen finns det massor av ämnen i dessa som är bra för hästarna, bla leder och mage. Så det är ett perfekt tilltugg som dessutom är gratis när man har massa skog på tomten! :-) Men det är fascinerande hur ett stoooort träd kan vara avskalat på bara ett par dagar! Men dom verkligen älskar det! När man kommer med det släpandes så gnäggar de för fullt, för det är som godis för dom, och dom blir jätteglada!

Till kvällen ska jag faktiskt ner och spela lite på klubben. Det har gått så bra där nere nu på slutet medan nätpokern går rent ut sagt för jävligt så....Sen har jag ju inte orkat spela på Onsdagar under min praktik eftersom man är så trött, men nu är det ju lov så!
Det trista med att det är på en Onsdag är att det är en bra myskväll framför Tv:n, vi som köpt ny och allt. Vi hade säkert byns äldsta förut, men nu har vi unnat oss en 42 tums plasma istället med superbra bild! Nåväl, jag får be min älskling spela in "OC" och "What about Brian". De är ju så jääklar bra! Jag gillar verkligen den nya serien om stackars ungkarlen Brian.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback